Linka hamulca ręcznego -02

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • JOHNY01
    Classic
    • 2014
    • 14

    Linka hamulca ręcznego -02

    Przód naprawdę fajnie teraz wygląda tył mógłby być niżej ale powinien jeszcze trochę się uklepać ????.A jak nie to dwa worki ziemniaków i będzie super ????.Jakie dokładnie podaje producent obniżenie
  • krzem88
    Ambiente
    • 2012
    • 156
    • Octavia II (1Z3)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
    • CHZD 1.0 TSI 115 KM

    #2
    Linka hamulca ręcznego -02

    Witam


    Proszę powiedzieć mi, gdzie znajduję się linka od hamulca ręcznego w Octavi 2, 1.9 TDI.
    Na dużym wzniesieniu auto mi lekko ucieka. Chciałbym zacząć od sprawdzenia czy linka nie jest za luźno.

    Proszę o pomoc.

    pozdrawiam

    Komentarz

    • zadariusz1
      Rider
      • 2011
      • 543
      • Octavia III (5E3)
      • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

      #3
      Regulacje linki masz między fotelami przednimi na końcu tunelu środkowego,jeśli masz podłokietnik Jumbbox to po wypięciu popielniczki masz dostęp do śruby regulacyjnej jest to śruba na płaski klucz 10mm i ciężko bo ciężko,ale idzie ją podkręcić,aby podciągnąć linkę ręcznego,jeśli masz zwykły tunel to z tyłu pod popielniczką masz regulację

      Komentarz

      • krzem88
        Ambiente
        • 2012
        • 156
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
        • CHZD 1.0 TSI 115 KM

        #4
        Mam podłokietnik, ale nie wiem czy to Jumbbox? bo nie wiem jak to wygląda. Dodam, że mam regulacje wysokości, jak również rozsuw do przodu.

        Więc muszę popielniczkę zdemontować? Ona jest na jakieś zaczepy?

        Komentarz

        • zadariusz1
          Rider
          • 2011
          • 543
          • Octavia III (5E3)
          • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          Jumbobox to duży podłokietnik z nawiewami na tył,jeśli taki masz to popielniczkę wypinasz mocniej pociągając ją do tylu i wtedy widzisz taki dziwny haczyk,który od tyłu trzyma dwie linki i za tym haczykiem w kształcie prawie takiego dziwnego U masz śrubkę do regulacji (najprościej jest zdemontować podłokietnik,ale jest to czasochłonne),spoko dasz radę wlożyć kluczyk 10 i delikatnie małymi obrocikami ją podciągniesz

          Komentarz

          • krzem88
            Ambiente
            • 2012
            • 156
            • Octavia II (1Z3)
            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
            • CHZD 1.0 TSI 115 KM

            #6
            zadariusz1, ok zastosowałem się do twojej rady, ale linka jest naciągnięta.

            Podjechałem na stację diagnostyczną i sprawa wygląda tak, że lewy zabierak? nie pracuje, w ogóle nie odbija, jakby linka była zardzewiała?

            Czy jest szansa aby to zrobić bez kanału?
            Jaki byłby to koszt naprawy?

            Komentarz

            • zadariusz1
              Rider
              • 2011
              • 543
              • Octavia III (5E3)
              • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

              #7
              Da radę bez kanału, ale będzie trochu zabawy. Po pierwsze poluzowujesz linkę na tej regulacji, tak abyś mógł odczepić linkę z zacisku hamulcowego (oczywiście samochód podlewarowany,koło zdjęte i zabezpieczony,aby nie spadł ci na głowę),jak już odczepisz linkę z zacisku,odczepiasz linkę pod podłokietnikiem z tego dziwnego patentu co naciąga linkę (możesz pomóc sobie kombinerkami lub skoro linka jest zardzewiała i tak jest do wyrzucenia, odcinasz końcówkę przy tym patencie do naciągania) i teraz zaczynają się schody, kładziesz się pod auto i kombinerkami w miejscu gdzie linka wchodzi pod spodem do auta ciągniesz dość energicznie (broń boże nie ciągniesz za tą aluminiową rurkę,tylko za pancerz linki zaraz za tą rurką) i po małym wysiłku linka ci wyskoczy.Bierzesz drugą linkę wsuwasz ją pod samochodem w tą rurkę i gdy wyjdzie ci końcówka w aucie,zaczepiasz ją o to dziwne ucho,znów wchodzisz pod auto i zaczepiasz ją do zacisku hamulcowego. Następnie naciągasz linkę i zakładasz koło, sprawdzasz,czy hamulce nie trzymają, zakładasz popielniczkę i cieszysz się z trzymającego ręcznego,koszt linki w zamienniku coś koło 30 złociszy

              Komentarz

              • krzem88
                Ambiente
                • 2012
                • 156
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                #8
                zadariusz1 BARDZO dziękuje

                A powiedz mi proszę, bo słyszałem taką opinię, że trzeba dwie strony wymieniać? Ta linka jest rozgałęziona na dwie strony i każda stronę osobno się wymienia ?

                Wg ciebie jaki byłby koszt u mechaniora?

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10965
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  ori linka w nowej wersji (z grubszym pancerzem) około 60zł w ASO
                  do tego trzeba jeszcze uchwyty do podwozia z oczkiem na grubszy pancerz - 2zł?
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • krzem88
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 156
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                    • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                    #10
                    Ok, A wg ciebie mechanik ile może za taką robotę powiedzieć ?

                    Komentarz

                    • adaś
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 876
                      • Volkswagen

                      #11
                      A powiedz mi proszę, bo słyszałem taką opinię, że trzeba dwie strony wymieniać?
                      Można jedną, ale moim zdaniem lepiej wymienić obydwie (przy okazji). U mnie dwa lata temu jedna zamarzła - podobno standard. Osłona linki się rozszczelniła, dostała się woda i na mrozie ręczny nie zaciągał.
                      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                      Komentarz

                      • zadariusz1
                        Rider
                        • 2011
                        • 543
                        • Octavia III (5E3)
                        • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                        #12
                        Ja rok temu wymieniłem jedną i ręczny działa idealnie,nawet na przeglądzie nie było dużej różnicy między kołami. Nie mam pojęcia ile bierze mechanik,bo ja to robiłem sam. Wydaje mi się,że powyżej 100 złotych za dwie linki to było by zdzierstwo

                        Komentarz

                        • krzem88
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 156
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                          • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                          #13
                          zadariusz1, pytanie mam, dla osób, zajmujących się mechaniką taka naprawa jak długo może trwać?

                          Kombinowanie bez kanału, jest trochę przewalone :P wiem, że wiele osób tak auta naprawia, lecz kwestie bezpieczeństwa są ważne

                          Komentarz

                          • zadariusz1
                            Rider
                            • 2011
                            • 543
                            • Octavia III (5E3)
                            • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                            #14
                            Jak się spręży to z przerwą na piwo nie powinno mu to zająć więcej niż 1,5 godziny (mowa oczywiście o 2 linkach)

                            Komentarz

                            • krzem88
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 156
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                              • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                              #15
                              Ok dzięki


                              Niestety przykra sprawa dla mnie, mam piastę tylną do wymiany? Nie będę zakładał nowego tematu, lepiej kupić orginał? czy zamiennik? Jakiego producenta polecacie ?

                              Komentarz

                              • gadula007
                                L&K
                                • 2009
                                • 1085
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                A tak w temacie samej linki, to słyszałem, że Skoda w ASO co któryś przegląd robi smarowanie linek.
                                Jest to wpisane w ich listę czynności - tak słyszałem

                                Komentarz

                                • krzem88
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 156
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                  • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                                  #17
                                  Koszt linki za sztukę to 56 zł, czyli 112 zł...
                                  robota 140

                                  całość 250 zł

                                  Komentarz

                                  • bienek88
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 31

                                    #18
                                    Ten ręczny to chyba jakaś bolążka co zima mam z nim problem... mimo wymiany linek...

                                    Komentarz

                                    • mariuszpolice
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 178

                                      #19
                                      Zamieszczone przez bienek88
                                      Ten ręczny to chyba jakaś bolążka co zima mam z nim problem... mimo wymiany linek...
                                      a jakie linki kupujesz? oto, czy zamiennik?

                                      Komentarz

                                      • bienek88
                                        Classic
                                        • 2012
                                        • 31

                                        #20
                                        Za 1 razem ASO w ramach gwarancji zostały wymienione obie nie dało efektu... za 2 zamiennik i było to samo Nie mam pojęcia czemu tak jest, może będzie trzeba zainwestować w zestaw naprawczy i powymieniać te sprężynki i inne pierdoły?

                                        Komentarz

                                        Pracuję...